Ekonomia, podstawy przedsiębiorczości z elementami e-comerce
Ekonomia, podstawy przedsiębiorczości z elementami e-comerce
Cel
W obliczu reformy oświaty koniecznością staje się doskonalenie zawodowe, które pozwala osiągać kolejne stopnie zawodowe. Zmiany struktury nauczania powodują, że liczba godzin z niektórych przedmiotów nauczania jest niewystarczająca do realizacji pełnego etatu zatrudnienia, dlatego możliwość nauczania drugiego przedmiotu jest w wielu przypadkach warunkiem koniecznym do dalszej pracy w szkole.
Studia mają na celu przygotowanie nauczycieli różnych specjalności do prowadzenia zajęć z podstaw przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych. Dodatkowym atutem jest zdobycie praktycznej wiedzy z obszaru marketingu internetowego oraz handlu elektronicznego (e-commerce)
Adresaci
Słuchaczami Podyplomowych Studiów "Podstawy przedsiębiorczości" mogą zostać absolwenci studiów magisterskich i licencjackich kierunków nauczycielskich, zainteresowani uzyskaniem uprawnień do nauczania drugiego przedmiotu oraz podniesieniem kwalifikacji zawodowych. Studia podyplomowe skierowane są również do osób zamierzających rozpocząć własną działalność gospodarczą związaną z e-rynkiem.
Ramowy program studiów
- Cash Flow – warsztaty
- Etyka w biznesie
- Gra w przedsiębiorstwo
- Instytucje finansowe gospodarki rynkowej
- Integracja gospodarcza ze światem
- Komunikacja interpersonalna
- Metodyka przedmiotowa
- Mikroekonomiczna aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej
- Ogólna teoria organizacji i zarządzania
- Otoczenie przedsiębiorstwa z elementami makroekonomii
- Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
- Podstawy marketingu
- Podstawy prawa
- Podstawy rachunkowości i analizy finansowej w przedsiębiorstwie
- Pozyskiwanie środków na własną działalność gospodarczą
- Seminarium dyplomowe
- Praktyka
- Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
- Rynek pracy i prawa nim rządzące
- Rynkowy mechanizm funkcjonowania gospodarki
- Społeczne podstawy przedsiębiorczości
- Sztuka negocjacji
- Sztuka prezentacji i autoprezentacji
- Trening asertywności
- Warsztaty młodego przedsiębiorcy
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
Forma zaliczenia
- Praca dyplomowa
- Egzamin końcowy
Czas trwania studiów
3 semestry (330 godzin)